MealPass se snaží. Tento startup plánující jídla, který bude v New York City představen tuto středu, dovoluje jeho uživatelům objednat si obědy dopředu a vyzvednout si je v restauracích, za 99 dolarů měsíčně.
Spoluzakladatelkou je Mary Biggins. Ta nejprve představila populární ClassPass, skrze který simohou uživatelé rezervovat fitness hodiny. MealPass využije podobný systém, jen s restauracemi. Po zaplacení předplatného si mohou uživatelé každý večer prohlížet menu restaurací přes web (žádná mobilní aplikace), do 9:30 dopoledne si oběd rezervovat a v poledne si jej vyzvednout. Každá restaurace nabídne jednu obědovou položku za den, podle vlastního výběru.
MealPass plánuje zvýšit v budoucnu měsíční šarži za obědy pro Newyorčany na 119 dolarů. Již v minulosti se společnost objevila v amerických městech Bostonu a Miami.
„Služba je vytvořena pro mladé pracující profesionály v městských oblastech, pro lidi, kteří si každý den v poledne pokládají stejnou otázku ‚ Co budu jíst?“ říká spoluzakladatelka Mary Biggins.
Společnost tvrdí, že uživatelé mohou utratit za oběd méně než 5 dolarů, pokud službu využívají každý pracovní den. Ovšem cena nezahrnuje dýška ani nepočítá s obědovými meetingy se šéfem na poslední chvíli. Pokud si uživatelé objednají třikrát za týden, cena za jeden oběd se zvedne na 8,25 dolarů za jídlo, což se blíží k typické ceně za manhattanský oběd.
Skoro 130 restaurací z NYC se už společnosti zavázalo. Mezi známé čtvrti, kde se restaurace nachází, jsou třeba Flariton, Framercy Park, Midtown nebo Financial District. MealPass plánuje přidat brzy další, ale nechce sdělit, která sousedství má na mušce.
Šance na úspěch inovativní společnosti MealPass jsou celkem solidní. Pokud je někdo fanouškem ClassPass, MealPass zní jako logická a potenciálně čas šetřící aplikace. Přesto se najdou i takoví, kteří ji kritizují pro přílišnou údržbu a nutnou předvídatelnost při výběru den předem.
„MealPass není pro každého,“ vysvětluje Bigginsová. „Lidé, kteří si chtějí nechat oběd na žádost přivést a jsou ochotní si za to připlatit – pro takové to není.“ MealPass je zaměřená spíše na cenovou dostupnost.
Dobrou zprávou zůstává, že lidé rychle sahají po čemkoli, co je nové a levnější. A o to více v metropoli jako je New York.