9 světových značek, které začínaly jako armádní výrobky
Mnoho světových značek má své kořeny v armádním prostředí. Které to jsou a jaké za nimi stojí příběhy? Čtěte dále!

Divili byste se, kolik světových značek má kořen v armádním prostředí. U některých můžeme historii značky vidět už v logu, na webu nebo v marketingu, zatímco některé by nejraději zanechaly svou minulost pro stránky učebnic dějepisu. Podívejme se na ty, které se svou minulostí v armádě netají, a přesto o ní mnoho lidí neví.

Ray-Ban
Americká armáda požádala dvojici Bausch a Lomb, aby vytvořili sluneční brýle snižující nevolnost a bolesti hlavy pilotům létajícím ve vysokých nadmořských výškách. Takto vznikl styl Ray-Ban Aviator. Původní prototyp byl předveden na trh v roce 1936.

Mars
Tato společnost vynalezla recept na M&M během španělské civilní války. Tehdy Forrest Mars Sr. zahlédnul vojáky, kteří jedli čokoládu obalenou ve sladkém obalu, což ji chránilo před roztopením na slunci. A tak vznikl nápad!

Kotex
Vložky značky Kotex mají kořeny v době první světové války, kdy sloužily jako lékařské gázy k léčbě vojáků. Armádní sestry pak adaptovaly vatu k menstruačním účelům.

Jeep
Během druhé světové války to byla americká armáda, která nejčastěji používala čtyřkolé jezdící prostředky Willy MB. Originální auta značky Jeep šla do produkce v roce 1941.

Hugo Boss
Tento chlapík byl členem nacistické strany v roce 1928. Stal se oficiálním dodavatelem uniforem pro organizace vnitřních stran národních socialistů, mimo jiné pro Hitlerjugend, Sturmabteilung (polovojenská) a SS.

Motorola
Společnost původně začala jako tvůrce baterií Glavin Manufacturing Corporation. Roku 1940 vynalezla přenosné obousměrné vysílačky Handie-Talkie SCR536. Ty se staly ikonami druhé světové války.

Fanta
Byla původně vynalezena kvůli obchodnímu embargu dovozu Coca-Coly do nacistického Německa během války. Rozhodlo se vytvořit nový nápoj, který bude obsahovat všechny v té době dostupné složky. Výsledkem byla Fanta, jejíž název pochází z něm. „Fantasie“.

Adidas a Puma
Zakladateli těchto značek byli bratři Adi a Rudi. Ti byli ve 20. letech partnery ve firmě Dasslet Brothers Sport Shoe Company. Rivalita mezi bratry rostla. Když dopělo ke druhé světové válce, Adi se chtěl při útoku Spojenců na Herzogenaurach se svou ženou schovat do bombového úkrytu hlásaje „Ti špinaví bastardi se zase vrátili“. Úkryt už byl ale zabrán jeho bratrem Rudim a jeho ženou. Rudi si mylel, že Adiho výkřik byl směřován na jeho osobu, a tak jejich konflikt dovršil maxima. V roce 1945 byla firma rozdělena. Adi pojmenoval svou novou firmu Adidas a Rudi nazval tu svou Puma.


David Rewenda
David Rewenda
majitel portálu Startupisti.cz


Podobné články
Nikola Motor Company - Tesla v "truck" segmentu
Pokud napodobování je nejvyšší formou lichotky, Elon Musk musí být velmi šťastný, když se dozví o nejnovějším startupu, slibující "elektrická ...
5 moudrých životních lekcí Billa Gatese
Většina lidí naší generace si může nechat pouze zdát o úspěchu, kterého dosáhl Bill Gates, zakladatel Microsoftu. A co je ...
9 světových značek, které začínaly jako armádní výrobky
Divili byste se, kolik světových značek má kořen v armádním prostředí. U některých můžeme historii značky vidět už v logu, ...
Multifunkční centrum na podporu podnikání otevřeno v Karviné!
Inspirace při realizaci byla čerpána z obdobného projektu, který již řadu let funguje ve Finském Oulu. Na první pohled oblasti ...