Ekologický počin z Japonska: Sprchujte se stejnou vodou 14 dní
Potřebujete k tomu "The Hotaru Compact Shower"!

Udržitelnost zdrojů byla jedním z trendů na veletrhu SXSW 2016. Společnost, která hladce spadá do této kategorie je Hotaru, jenž vytvořila přenosnou sprchu, která umí recyklovat vodu!

Prostředky pro realizaci svého nápadu získala Hotaru v Tokyu od investora Taizo Sona. Kompaktní sprchový kout funguje na principu více vodních nádržích, které slouží jako zásobník a malá čistička vody. CEO a spoluzakladatel firmy Riki Kitagawa a spoluzakladatel Ryo Yamada proklamují, že sprcha umí obnovit 95-98% vody použité na sprchování.

V běžném provozu disponuje 5 galony, tedy necelými 19 litry vody. Za předpokladu 3 členné rodiny a vzhledem k faktu, že člověk stráví běžně sprchováním okolo 5 minut denně, vystačí si s tímto objemem vody celých 14 dnů.

Velkou výhodou je, že sprchový kout je kompaktní. Může být použit téměř kdekoliv. Jako základní zdroj energie postačí zásuvka v autě, toto řešení ale neumožňuje ohřev vody. Pro sprchování teplou vodou je nutné mít generátor nebo standardní elektrickou zásuvku.

V Hotaru se zaměřili na koncept, který nazývají „water freedom“. V překladu „svoboda vody“. Tento koncept zahrnuje možnost mít vodu v místech, kde to doposud bylo velmi komplikované, protože voda nebyla snadno volně dostupná.

Je zřejmé, že tento koncept by mohl být zajímavým řešením pro venkovní bydlení, vojenské nebo cestovní využití, případně řešením vhodným pro letecký průmysl – sprchy v letadlech. Využití by se jistě našlo i mimo tyto nestandartní podmínky. Zkuste si představit, že každá domácnost by využila tuto novinku. Spotřeba vody by pak teoreticky klesla až 14 násobně.

Nabízí se námitka, jak je zaručeno, že voda bude po celou dobu používání skutečně čistá. V Hotaru řešení tohoto problému nepodcenili a sprchový kout vybavili různými čidly, která kvalitu vody hlídají a upozorní, v případě, že by se čistota vody snížila.

Tým tvůrců svérázným způsobem prezentuje tento produkt na výstavách, kdy se sprchují před diváky, samozřejmě v oblečení.

Plán uvedení tohoto unikátního produktu na trh je v roce 2017. Cena by se měla pohybovat okolo 3000USD.


David Rewenda
David Rewenda
majitel portálu Startupisti.cz


Podobné články
Malé podniky jásají! Platební terminály usnadňují život!
Malé podniky jásají! Platební terminály usnadňují život! Spousta malých podniků nedávala až do teď svým zákazníkům vůbec možnost platit kartou. Největší ...
Spojení sil českého GISTin UP s americkým US MAC
Úspěšnost startupů mimořádně zvyšuje spojení sil českého GISTinUP s americkým US MAC  I když je GISTinUP relativně velmi mladý český projekt, v rekordně ...
Hi! Váš majordomus je stále doma a připojen!
Hi) Je nová generace internetového video-zvonku, který monitoruje vchodové dveře vašeho domova. Hi) od firmy Fenotek je inovativní, robustní a ...
Elektrické vozidlo a batoh v jednom
První přenosné elektrické vozidlo a batoh v jednom je nyní lepší než kdy jindy Movpak je první batoh, ve kterém můžete ...