Norská společnost Opera představuje novou verzi svého prohlížeče pro stolní počítače – ten slibuje rychlejší načítání webových stránek se začleněním blokování reklam. Tento krok prohlížeči pomáhá udělat z nadvlády nad reklamou základní funkci místo pouhé myšlenky.
Rychlejší načítání, zvýšené soukromí a bezpečnost a touha po menším rozptýlení, všechny tyto faktory stojí za zvyšujícím se požadavkem ad-blockerů, tedy blokátorů reklam. Nicméně pravdou také je, že jejich popularita zasahuje do růstu online marketingu pro weby a firemní značky. Ty spoléhají na to, že se dostanou k webovým a mobilním uživatelům, kteří platí za jejich obsah nárazově, a raději omezují přístup k dlouhodobým předplatitelům.
Opera má za sebou historii plnou zavádění inovací, které se později staly běžné v hlavních prohlížečích, jako třeba prohlížení v panelech nebo blokování automaticky otevíraných oken. To pomohlo uživatelům ovládat dřívější generaci reklam, které vyskočí přímo před nos, a malwarů (počítačový program určený ke vniknutí do počítače a jeho poškození) maskovaných za reklamy.
„Technologie blokování reklam je příležitost a varovný budíček pro reklamní průmysl, který by měl vnímat, co zákazníci opravdu říkají,“ tvrdí tisková mluvčí společnosti Opera.
Opera uvedla, že může snížit dobu načítání stránek až o 90% tím, že eliminuje složitý proces v zákulisí prohlížeče, kdy různé sítě třetích stran doručují reklamní zprávy uživatelům.
Tato norská společnost představila svůj první prohlížeč už v roce 1995. S nárůstem chytrých telefonů přesměrovala své zaměření na mobilní prohlížeče a reklamní trh, kde nyní získává většinu svých příjmů a sčítá 281 milionů uživatelů.
Opera také nevidí žádný rozpor v tom, že spoleh na reklamy je velkou částí jejích příjmů, ale zároveň uvádí na trh produkt s funkcí reklamního blokování. Mluvčí Opery říká, že poptávka po ad-blockerech by se měla snížit, když reklamní zprávy budou méně rušivé a více relevantnější.
Používáte také ad-blockery?