Opera se stává prvním velkým prohlížečem, který má vestavěný Ad-blocker
Norská společnost Opera přidává do svých webových prohlížečů blokovače reklam. Čtěte dále, pokud chcete vědět více.

Norská společnost Opera představuje novou verzi svého prohlížeče pro stolní počítače – ten slibuje rychlejší načítání webových stránek se začleněním blokování reklam. Tento krok prohlížeči pomáhá udělat z nadvlády nad reklamou základní funkci místo pouhé myšlenky.

Rychlejší načítání, zvýšené soukromí a bezpečnost a touha po menším rozptýlení, všechny tyto faktory stojí za zvyšujícím se požadavkem ad-blockerů, tedy blokátorů reklam. Nicméně pravdou také je, že jejich popularita zasahuje do růstu online marketingu pro weby a firemní značky. Ty spoléhají na to, že se dostanou k webovým a mobilním uživatelům, kteří platí za jejich obsah nárazově, a raději omezují přístup k dlouhodobým předplatitelům.

opera

Opera má za sebou historii plnou zavádění inovací, které se později staly běžné v hlavních prohlížečích, jako třeba prohlížení v panelech nebo blokování automaticky otevíraných oken. To pomohlo uživatelům ovládat dřívější generaci reklam, které vyskočí přímo před nos, a malwarů (počítačový program určený ke vniknutí do počítače a jeho poškození) maskovaných za reklamy.

„Technologie blokování reklam je příležitost a varovný budíček pro reklamní průmysl, který by měl vnímat, co zákazníci opravdu říkají,“ tvrdí tisková mluvčí společnosti Opera.

Opera uvedla, že může snížit dobu načítání stránek až o 90% tím, že eliminuje složitý proces v zákulisí prohlížeče, kdy různé sítě třetích stran doručují reklamní zprávy uživatelům.

Tato norská společnost představila svůj první prohlížeč už v roce 1995. S nárůstem chytrých telefonů přesměrovala své zaměření na mobilní prohlížeče a reklamní trh, kde nyní získává většinu svých příjmů a sčítá 281 milionů uživatelů.

Opera také nevidí žádný rozpor v tom, že spoleh na reklamy je velkou částí jejích příjmů, ale zároveň uvádí na trh produkt s funkcí reklamního blokování. Mluvčí Opery říká, že poptávka po ad-blockerech by se měla snížit, když reklamní zprávy budou méně rušivé a více relevantnější.

Používáte také ad-blockery?


David Rewenda
David Rewenda
majitel portálu Startupisti.cz


Podobné články
Obce si oblíbily notifikace pro své občany od Notifee
Informovat občany zavčasu o aktuálním dění v obcích, to je hlavní úkol každého starosty. Lidé chtějí vědět, co se bude ...
OTH a Libor Klapeč nakupuje další firmu
Nákup společnosti APPKEE, s. r. o. nebyl jediný výrazný nákup, k němuž došlo. Investiční skupina OTH, Obchodní a technologický holding, ...
Peněženku už nezapomeneš, neztratíš, nezmizí
Zažil jsem to, zrovna dnes. Natankovaná nádrž a já bez dokladů - což žádná pohroma není, ale i bez peněz, ...
Ve finále ostravského akcelerátoru zabodoval cyklostan i svítící kapalina
Autorky cyklostanu Helena Záleská a Petra Krhutová jsou vášnivé cyklistky a rády podnikají vícedenní vyjížďky spojené s kempováním. Vždy však ...