Opera se stává prvním velkým prohlížečem, který má vestavěný Ad-blocker
Norská společnost Opera přidává do svých webových prohlížečů blokovače reklam. Čtěte dále, pokud chcete vědět více.

Norská společnost Opera představuje novou verzi svého prohlížeče pro stolní počítače – ten slibuje rychlejší načítání webových stránek se začleněním blokování reklam. Tento krok prohlížeči pomáhá udělat z nadvlády nad reklamou základní funkci místo pouhé myšlenky.

Rychlejší načítání, zvýšené soukromí a bezpečnost a touha po menším rozptýlení, všechny tyto faktory stojí za zvyšujícím se požadavkem ad-blockerů, tedy blokátorů reklam. Nicméně pravdou také je, že jejich popularita zasahuje do růstu online marketingu pro weby a firemní značky. Ty spoléhají na to, že se dostanou k webovým a mobilním uživatelům, kteří platí za jejich obsah nárazově, a raději omezují přístup k dlouhodobým předplatitelům.

opera

Opera má za sebou historii plnou zavádění inovací, které se později staly běžné v hlavních prohlížečích, jako třeba prohlížení v panelech nebo blokování automaticky otevíraných oken. To pomohlo uživatelům ovládat dřívější generaci reklam, které vyskočí přímo před nos, a malwarů (počítačový program určený ke vniknutí do počítače a jeho poškození) maskovaných za reklamy.

„Technologie blokování reklam je příležitost a varovný budíček pro reklamní průmysl, který by měl vnímat, co zákazníci opravdu říkají,“ tvrdí tisková mluvčí společnosti Opera.

Opera uvedla, že může snížit dobu načítání stránek až o 90% tím, že eliminuje složitý proces v zákulisí prohlížeče, kdy různé sítě třetích stran doručují reklamní zprávy uživatelům.

Tato norská společnost představila svůj první prohlížeč už v roce 1995. S nárůstem chytrých telefonů přesměrovala své zaměření na mobilní prohlížeče a reklamní trh, kde nyní získává většinu svých příjmů a sčítá 281 milionů uživatelů.

Opera také nevidí žádný rozpor v tom, že spoleh na reklamy je velkou částí jejích příjmů, ale zároveň uvádí na trh produkt s funkcí reklamního blokování. Mluvčí Opery říká, že poptávka po ad-blockerech by se měla snížit, když reklamní zprávy budou méně rušivé a více relevantnější.

Používáte také ad-blockery?


David Rewenda
David Rewenda
majitel portálu Startupisti.cz


Podobné články
Peněženku už nezapomeneš, neztratíš, nezmizí
Zažil jsem to, zrovna dnes. Natankovaná nádrž a já bez dokladů - což žádná pohroma není, ale i bez peněz, ...
Ve finále ostravského akcelerátoru zabodoval cyklostan i svítící kapalina
Autorky cyklostanu Helena Záleská a Petra Krhutová jsou vášnivé cyklistky a rády podnikají vícedenní vyjížďky spojené s kempováním. Vždy však ...
Ostravský akcelerátor Green Light jde do finále
Pro registraci a více informací navštivte http://greenlight.vsb.cz/. Vstup je zdarma. Nenechte se ujít finále ostravského akcelerátoru Green Light, které se uskuteční ...
Australský startup přináší lékařskou ordinaci do amerických domácností
Dva mladí Australané plánují pomoc lidem napříč celou USA. Chtějí zajistit lidem přístup lékařské pomoci, aniž by vstali z pohovky a ...