Proč podporovat crowdfundingové kampaně?
Co vlastně podporovateli projektů crowdfundingová kampaň přinese?

Poslední dobou jsme publikovali několik článků, které vyjmenovávaly a vysvětlovaly výhody a úspěchy crowdfundingu z pohledu autorů projektů.

Pokud bychom měli hlavní benefity shrnout , určitě by se jednalo o:

– Získání potřebného kapitálu pro realizaci projektu
– Validace konceptu a de facto okamžitá zpětná vazba
– Využití crowdfundingu jako netradičního, ale efektivního marketingového a PR nástroje
– Limitace rizik spojených s vývojem nového produktu nebo služby
– Získání kontaktů

Pak jsme si ale uvědomili, jak málo se zabýváme druhou stranou rovnice, tedy podporovateli projektů respektive investory. A protože ani hledání na webu (českém i světovém) mnoho jasných a srozumitelných odpovědí nepřineslo, připravili jsme ve spolupráci s portálem Penězdroj seznam hlavních benefitů z pohledu podporovatelů crowdundingových projektů:

Získání odměn – odměna v nejširším slova smyslu je základním benefitem u většiny crowdfundingových projektů. Odměny i jejich hodnota se liší podle typu projektu a podle výše přispěné částky – u „equity“ projektů je odměnou podíl ve společnosti, u „reward“ projektů je to většinou vznikající produkt/služba doplněný o něco, co běžný zákazník nedostane, u „lending“ projektů je to úrok, atd.

Pomoc ostatním – druhým nejčastějším důvodem, proč podporovatelé přispívají na projekty, je ochota a potřeba pomáhat ostatním. I podle našich zkušeností je skutečně pěkný pocit, když Váš příspěvek pomůže s realizací něčeho nového, zajímavého a užitečného.

Stát se součástí komunity – člověk přirozeně tíhne k lidem podobného smýšlení. Proto není překvapením, že se nad jednotlivými projekty schází podporovatelé se stejnými zájmy, hodnotami a názory. Čím jsou autor projektu a komunita kolem něj aktivnější, tím větší pocitovou hodnotu tento benefit má.

Podpora vizí a myšlenek – myslíte si například, že v ČR a potažmo v EU je spoustu zajímavých startupů, ale nedostává se jim ani zdaleka takové podpory jako v USA? Chtěli byste to změnit? Pokud ano, každý crowdfundingový příspěvek Vám bude přinášet dobrý pocit z podporování vyšších cílů.


David Rewenda
David Rewenda
majitel portálu Startupisti.cz


Podobné články
Nikola Motor Company - Tesla v "truck" segmentu
Pokud napodobování je nejvyšší formou lichotky, Elon Musk musí být velmi šťastný, když se dozví o nejnovějším startupu, slibující "elektrická ...
5 moudrých životních lekcí Billa Gatese
Většina lidí naší generace si může nechat pouze zdát o úspěchu, kterého dosáhl Bill Gates, zakladatel Microsoftu. A co je ...
9 světových značek, které začínaly jako armádní výrobky
Divili byste se, kolik světových značek má kořen v armádním prostředí. U některých můžeme historii značky vidět už v logu, ...
Multifunkční centrum na podporu podnikání otevřeno v Karviné!
Inspirace při realizaci byla čerpána z obdobného projektu, který již řadu let funguje ve Finském Oulu. Na první pohled oblasti ...