„Pro nás lidé nejsou zdroje,“ říká ​ Markéta Gavalcová z NejAsistentka.cz

Nová doba si žádá nové trendy. A to i pracovní trh, nově vznikající startupy nebo i již zaběhlé firmy doslova hladovějí po kvalitních lidských silách. Jak je to v oboru administrativy jsme se zeptali brněnského startupu NejAsistentka.

Představte Váš startup ve třech větách.

Věříme, že mladí lidé mají dostat skutečnou praxi a příležitost pracovat ve firmách a dostat za to hodnotnou odměnu. Věříme, že menší firmy nemusí platit zaměstnance na plný úvazek, ale mohou mít aktivního člověka na pár hodin denně, který se o celou administrativu profesionálně postará. Dodáváme asistentky do firem, které chtějí šetřit náklady, dávat příležitost kvalitním lidem a platit pouze za skutečně odpracovaný čas.

Co bylo impulzem pro vznik tohoto projektu? A kdo stojí za vznikem?
Nositelé myšlenky jsme dva. Markéta Gavalcová a Charlie Greenberg. Jednou při cestě 
z Prahy jsme přemýšleli nad tím, proč Vám prodejce automobilů nezavolá například po měsíci užívání nového auta, zda je vše v pořádku. Uvědomili jsme si, že v Česku neexistuje zákaznický servis, nebo jen slabý. Když jsme se pustili do toho, že nabídneme firmám zákaznický servis, ukázalo se, že mají nepořádek v administrativě a stejně by to nefungovalo. Proto vznikla Nej Asistentka. Aby dala do pořádku administrativu a připravila firmy na zákaznický servis.

Váš startup pod názvem Nej Asistentka se dotýká lidských zdrojů. Co si myslíte o momentální situaci lidských zdrojů na trhu? Jakou vizi má v tomto směru Váš projekt?

Hlavně a především, pro nás lidé nejsou zdroje. Lidé jsou živé bytosti se svými sny, touhami a potřebami. Situace je z pohledu ekonomiky skvělá, nezaměstnanost je za poslední roky nejhlouběji a v podstatě skoro kdokoliv může mít práci. Firmy nabízí výjimečné podmínky spolupráce. Docela bychom si však dávali pozor. Ekonomika funguje ve vlnách a časy se opět jednou zhorší, což přinese firmám neúměrné potíže k tomu, jaký výkon a efektivitu dnes od svých lidí získávají. Proto i my k tomuto tématu nepřistupujeme jako k „hurá akci: nejsou lidi“.

Čím můžete být Vašemu potencionálnímu zákazníkovi prospěšní?

Šetříme mu peníze, čas a energii. Dáváme mu možnost podporovat talentované lidi a dělat svět zase trochu lepším místem.

Co pro Vás bylo nejtěžší při realizaci Nej Asistentky?

Nejtěžší není vlastně nic. Každý krok, ať vypadá sebevětší, můžeme rozkouskovat na malé krůčky, které už zase tak těžké nejsou. Kdybychom přeci jen měli něco uvést, je to komunikace. Ta vázne mezi lidmi na všech úrovních, ve všech věkových kategoriích. Lidé neumí říkat, co chtějí a potom jsou zklamaní, že to nemají. A hlavně to dost často sami ani neví, co skutečně chtějí.

Co je přidanou hodnotou Vašeho projektu oproti obyčejným personálním agenturám, které také vyhledávají lidské zdroje?

Tím, že nejsme personální agentura a nikdy být nechceme, zakládáme si na opravdovém individuálním přístupu jak ke klientům, tak k asistentkám. Nejdříve nasloucháme člověku, pro kterého bude asistentka pracovat. Pozorujeme jeho chování, osobnost, temperament 
a následně k němu vybíráme vhodnou asistentku. Máme na to jisté vědecké metody vycházející z práce C. G. Junga jménem Socionika. S touto metodou nás seznámil náš kamarád, který Socioniku do České republiky přivezl a dlouho nás v ní mentoroval a vedl. Díky tomu máme velmi vysokou úspěšnost, že si manažer s asistentkou dlouhodobě „sednou“. A funguje to skvěle.

Jak probíhá výběrové řízení v Nej Asistentce? A jak podle Vás vypadá ta “správná” asistentka?

„Správná“ asistentka je ta, která ladí s klientem. Pro někoho je to extrovertní dračice, která nenechá kámen na kameni a jinde je to introvertní, za čísla a výsledky zaměřená tichá dáma. Otázkou je, „Kdo by se hodil k Vám, aby Vás ideálně doplnil?“ Asistentky vybíráme přísně. Ale pozor, šanci dostanou všichni, kdo mají zájem o spolupráci. Pošleme všem domácí úkol, kdy ověříme znalosti v balíku MS Office. Pokud uchazečka projde, setkáme se s ní osobně.

Jak se projektu vede v číslech?

Asi byste čekali pochlubení spoustou superlativ, jak se nám daří, trháme rekordy a klienti se k nám dobývají komínem a… ale není to pravda. Rozhodli jsme se jít cestou dlouhodobé udržitelnosti, což znamená pomalu, ale jistě. Naším cílem u každého klienta ověřovat, jak pro něj asistentka funguje, jak je spokojený a co můžeme vylepšit. Nyní máme něco okolo 
15 klientů, 5 asistentek, jednoho manažera projektu a nás dva, v roli zakladatelů a hlavních činitelů v obchodě, náboru, administrativě a marketingu.

Kde všude aktivně působíte? Budete v tomto roce expandovat i do jiných oblastí?

Působíme především v Brně. Tady sídlíme a odtud vycházíme. Nicméně máme klienty z celé republiky, protože mnoho klientů nepotřebuje osobní účast asistentky. Stačí jim jen na dálku skrze Skype, telefon a e-mail. Právě se chystáme na Prahu, kde budeme experimentovat a nastavovat spolupráci a tvorbu zázemí na dálku. Čímž ale opět zaujímáme jiný postoj oproti nyní známým „virtuálním asistentkám“. S naší Nej Asistentkou se klient vždy seznámí, pokaždé ví, s kým pracuje, kdo sedí na druhé straně telefonu a komu se může podívat do očí a třeba si popovídat i o soukromých záležitostech.

Kde vidíte Nej Asistentku za 5 let?

To nevíme. Nejsme technologie, u které můžete naplánovat exit skoro na den přesně. Jsme netechnologický startup. Můžeme zůstat malou a příjemnou službou na trhu pro vybrané klienty a/nebo se z nás stane kopírovaná masová záležitost. Vždycky je to něco mezi oběma extrémy. Uvidíme, jsme sami zvědaví.


David Rewenda
David Rewenda
majitel portálu Startupisti.cz


Podobné články
Jiří Diblík - začal ve dvanácti
Nedávno jsme psali o aplikaci ToGo (zde). Dnes přinášíme rozhovor s Jirkou Diblíkem, který stojí za tímto nápadem. Jste velmi mladý ...
Sliders.cz: nadějný nováček mezi hudebními přehrávači
Autorem nápadu a zároveň výhercem ceny hlavního partnera je student informatiky na VŠB – Technické univerzitě Ostrava Viktor Nawrath. Dlouho ...
André Dravecký: ShipVio se stane významným hráčem na poli logistiky a přepravy zásilek
Přímo na jednom workshopu GISTinUP jsme se potkali se zakladetalem startupu ShipVio a udělali rozhovor. A o kom že to ...
"Místo aby stát podnikatelům pomáhal, staví jim do cesty překážky"
"Místo aby stát podnikatelům pomáhal, staví jim do cesty překážky" říká Jakub Domitra, výkonný ředitel projektu iq STARTUP O tomto projektu ...