ClaimCloud.cz vyřizuje náhrady za zpožděné a zrušené lety po celém světě, nás ale o nich zajímalo mnohem více.
1. Na Vašich webových stránkách píšete, že majitelem značky ClaimCloud.cz je firma TOMECZECH s.r.o, která vznikla roku 2014, ale kdo vlastně stojí za celým projektem ClaimCloud.cz?
Za celým projektem stojí skupina lidí, kteří velmi rádi a poměrně často cestují. Rádi poznáváme nová místa, ale bohužel jsme zažili i nepříjemné situace, kdy byly naše lety často zpožděné nebo dokonce zrušené. Své zkušenosti s řešením těchto situací jsme nejdříve sdíleli v menším měřítku v rámci živnosti, ale zájem o naše služby byl tak velký, že nás přesvědčil založit v roce 2014 společnost s ručením omezením.
2. Co bylo popudem k tvorbě služby ClaimCloud.cz?
Samozřejme, že vlastní zkušenost.. Člověka nedokáže nic naštvat víc, než když přiletí pozdě, ať už na dovolenou nebo obchodní schůzku.
3. Jak velkou úspěšnost má Vaše služba za dobu působení?
U nárokovatelných evropských zpožděných a zrušených letů je naše úspěšnost 100%. Jedná se o lety, které splňují všechny základní podmínky k získání kompenzace. Naše společnost ovšem reklamuje i lety mimo EU, které nejsou žádným způsobem regulovány. V této oblasti naše úspěšnost mírně klesá.
Nejtěžší je komunikace s leteckými společnostmi v Africe a v jižní Asii.
Každý případ je individuální a je k němu přistupováno s největší opatrností, aby nám neunikl jediný detail. V některých případech právě detaily hrají zásadní roli.
4. Existuje nějaká garance v rámci vymáhání náhrad po dané společnosti?
Jediné co platí bez výjimky je fakt, že každý cestující má svá práva. Pokud má let zpoždění minimálně 2 hodiny, ať už z jakéhokoli důvodu, (stávka, výbuch sopky, politická nestabilita, počasí atd.), letecká společnost by se o vás měla postarat a poskytnout vám při nejmenším voucher na občerstvení.
Pokud voucher společnost neposkytne a cestující si koupí občerstvení na své náklady, uschovají si doklady o zaplacení a následně je přiloží k žádosti o kompenzaci. Letecká společnost by je měla proplatit zpětně.
5. Vaše heslo zní NO WIN, NO FEE! Co to tedy pro klienta Vaší služby znamená?
Naše motto vystihuje základní princip fungování značky ClaimCloud.cz. Zákazník při podání žádosti nikdy nic neplatí. Neplatí dokonce ani za konzultace, a to i v případě, kdy nemá na kompenazci nárok. ClaimCloud získává provizi až když obdrží odškodnění za reklamovaný let.
Jakýkoliv cestující si tedy u nás může bezplatně ověřit, zda má nárok na reklamaci letu nebo ne. Všichni bez rozdílu od nás dostanou 100% pozornost a individuální zvážení situace.
6. Uvádíte, že letecké společnosti nechtějí vyplácet dané kompenzace, a že díky vašim zkušenostem máme větší pravděpodobnost zvítězit. Na jakých zkušenostech tedy stavíte?
Jsou letecké společnosti, které jsou bezproblémové a nejdou do zbytečného rizika. Ovšem těch je na trhu menšina. Spousta leteckých společností si na zákaznickou zkušenost jen hraje. Nejednou se na nás obrátil cestující, který se snažil získat kompenzaci na vlastní pěst a letecká společnost jeho nárok odmítla uznat. Naše společnost případ prověří a zahájí nové řízení. Poslední z těchto opětovných řízení jsme uzavřeli s odškodným 500€.
Další příklad je také docela čerstvý. Obrátil se na nás klient, který za zpožděný let před rokem a půl získal od letecké společnosti kompenzaci 230€, ale na internetu se dočetl, že má nárok na odškodnění ve výši 500€.
Jednání jsme převzali a získali od letecké společnosti omluvu i zbylých 270 Euro.
7. Jaká je pravděpodobná doba samotného procesu odškodnění? Kdy se tedy klient dočká své kompenzace?
To se liší případ od případu. Pohybujeme se v rozmezí od 3 týdnů do 5 měsíců. Některé případy jsou i nepatrně delší.
8. Dle jakých kriterií, klient může odhadovat jak vysoká bude kompenzace?
Výše kompenzace je daná legislativou EU. U zpoždění nebo zrušení letu můžete získat 250 Euro u letů kratších 1500 Km, u letů mezi 1500 – 3500 km máte nárok na 400 Euro a u delších letů nad 3500 Km je nárok na 600 Euro. Podobné částky pak je možno očekávat u odepření nástupu na palubu nebo snížení přepravní třídy.
9. Je možné, že nás služba ClaimCloud.cz do budoucna překvapí něčím novým?
Už teď se na nás obracejí klienti s žádostí o vyjednání reklamací poškozených zavazadel nejen u leteckých, ale také u lodních přepravců. Oblíbenost Cruise plaveb v České republice výrazně roste. Další aktivity jsou zatím v našich dlouhodobějších plánech.
10. Poslední otázka bude trošku osobnějšího rázu 🙂 Řešil jste někdy sám osobně situaci v rámci letecké dopravy? A ja to dopadlo ?
Samozřejmě, vycházíme z osobních zkušeností. Když budu mluvit za sebe, tak zpoždění na které asi opravdu nikdy nezapomenu, proběhlo před třemi lety v Indii. Indie je fascinující země, ale má svá specifika. Např. do letištní budovy nemůžete vstoupit dřív něž dvě hodiny před odletem. Když byl tedy náš let z Bombaje zpožděn, ocitli jsme se v situaci, kdy se stmívalo a my jsme před letištní halou seděli na kufrech a drželi nohy ve vzduchu, protože všude kolem běhaly krysy velikosti české kočky. Na vlastní pěst jsme museli najít hotel, což v Indii bez předchozí rezervace znamená projít ozbrojenou ochrankou a nechat speciálně cvičené psy prošacovat vaše zavazadla, pokud chcete spát na bezpečném místě. Ráno jsme na letišti zjistili, že let byl přesměrován na jiné letiště na druhé straně města. Málem jsme to nestihli. Ale jak se říká: „Konec dobrý, všechno dobré.“ Kromě bezpečného návratu domů a kompenzace za zpoždění nám letecká společnost proplatila všechny dodatečné náklady, včetně skoro dvou hodinové cesty taxíkem po Bombaji.
Sára Vašková
redaktorka Startupisti.cz