Je zde! Pracovní portál nové generace! AirJobs.cz

AirJobs nabízí moderní a intuitivní pracovní prostředí a využívá nejnovějších technologií. Nás samozřejmě zajímá, v čem spočívá jejich úspěch najít právě vám tu správnou práci.

Vyzpovídali jsme Ivana Bartoše, marketingového ředitele společnosti AirJobs.

1. V prvé řadě by čtenáře jistě zajímalo, kdo stojí za samotným zrodem nového pracovního portálu?

Situace v České republice je na trhu práce poměrně tristní. On-line trhu služeb dominuje pouze několik velkých hráčů, kteří nemají přirozený důvod cokoliv měnit a vyvíjet se. Firmy, poptávající zaměstnance, ale i uchazeči, hledající práci, nemají příliš možností, než zvolit některý z nich.

Současná „jednička“ na českém trhu má v podstatě monopolní postavení a tomu odpovídá i její cenová politika. Navíc, a to si málokdo uvědomuje, poptávka není ani pro uchazeče ani pro firmy vůbec pokryta. V ČR je zhruba 350 000 tisíc firem a 800 000 živnostníků. Ti všichni mohou a my věříme, že v rámci postupující digitalizace podnikání budou chtít využívat moderní jednoduchou funkční a finančně nenáročnou službu, kterou nabízíme.

Stejná poptávka je i na straně lidí, kteří hledají práci. V momentě, kdy má každý třetí občan Facebook, řada profesionálů používá LinkedIn a lidé jsou vybaveni chytrými telefony, složité „desktopové“ portály spolu s nějakým rozesíláním životopisů musí logicky skončit.

My jsme se rozhodli tento nezdravý stav změnit a službu, která v odpovídající podobě v ČR momentálně není, uživatelům nabídnout. Nehodláme však bojovat o prvenství za existující konstelace, ale hodláme si nalajnovat vlastní hřiště. Na mnou výše zmíněné neduhy trhu i existujících řešení jsme zareagovali a nabídli uživatelům portál Nové Generace AirJobs.

2. Jak velký tým stojí za tímto projektem?

Na přípravě projektu se podílelo interně přibližně 20 lidí. Jádro funkcionality navrhovali lidé s dlouholetými zkušenostmi z oblasti personalistiky. Dodávku samotného software dle našich požadavků jsme sice outsourceovali, ale stejně jako na mediální kampani, kterou vytváříme spolu s agenturami, máme zásadní vliv na výsledný produkt i jeho prezentaci. V týmu máme univerzální kolegy a práce nás baví.

3. V čem vidíte přidanou hodnotu oproti jiným pracovním portálům?

Naším cílem je nastavit trend. Poučili jsme se z úspěšných zahraničních projektů a využíváme nejmodernější technologie. Kromě uzpůsobení služeb pro mobilní zařízení, které by mělo být již dávno standardem, nabízíme pro obě skupiny uživatelů moderní funkce.

Firma může ve formě předplacené služby, podobné jako tzv. „ploché tarify“ u operátorů, nejen neomezeně inzerovat, ale odřídit celý výběrový proces na našem portálu. Oslovení kandidáta je v podstatě na dvě kliknutí. Aktivity se historizují a jednotlivé kroky či případné schůzky se zapisují do synchronizovaného kalendáře. Kontakty na uchazeče, kteří třeba ve vyšším kole výběrového řízení neuspějí, je možné sdílet v síti personalistů jiným kolegům z branže. Firemní stránky pak nabízí například možnosti sdílení fotek z prostředí společnosti či videí z firemních akcí. Firmy mohou v systému dokonce potvrzovat předchozí pracovní zkušenosti uchazečů.

Uchazeč si v moderním, jednoduchém a intuitivním prostředí zřídí profil tak, jak je zvyklý například ze sociálních sítí. Nenahrává nějaké standardizované CV. Vyplní si informace o vzdělání, praxi či svých preferencích, a pak už je jen na něm, aby si profil udržoval aktuální. Čím více barometr vyplněnosti svítí, tím má větší šanci na proaktivní oslovení potenciálním zaměstnavatelem. Pokud si práci vybere on, personalista okamžitě vidí jím vyplněné informace. Historizace jeho komunikace či integrace s kalendářem je samozřejmostí. Automatizovaná služba „Agent“ mu posílá dle nastavení nabídky, které odpovídají jeho preferencím. Může si do systému naimportovat své kontakty z Facebooku. Na firemních stránkách pak najde veškeré potřebné informace, které mu mohou pomoci při rozhodování o možném budoucím zaměstnavateli. A když zrovna aktivně práci nehledá, přepne si profil do „neviditelného“ a může pouze monitorovat, co se na trhu práce děje.

4. Různá média upozornila na letní kampaň s velice pozitivním nádechem „Vysmátí z práce“ s mottem „Chcete, aby váš víkend měl sedm dní? Pomůžeme vám najít práci, kterou budete milovat.“ Co přesně má být cílem kampaně, a kde všude se s ní budeme moci setkat?

Hledání práce i nábor zaměstnanců je bohužel prezentován a chápán jako nějaký nepříjemný problém. Změna práce či přijímací pohovory je brán skoro jako traumatizující zážitek. My tvrdíme, že to tak být nemusí. Chápeme, že na personalisty může tlačit vedení firmy anebo někteří uchazeči mohou řešit zásadní existenční problém. Proto je třeba se dobře informovat, zapnout optimismus a s „problémem“ se poprat. A nejlépe to jde s úsměvem na rtech.

Obecně je v současné společnosti nějaká špatná nálada a já doufám, že optimistickou kampaní, i kdyby ve finále nevedla přímo k využití našich služeb, něco málo na této náladě pomáháme měnit. Lidé by se měli prostě více smát a to nejen při zábavě, ale i v práci. Práce, chcete-li ji dělat dobře, by měla člověka bavit, a já doufám, že my pomůžeme nejen personalistům, ale i uchazečům tento cíl naplnit.

Ivan Bartoš

Ivan Bartoš

5. Která funkcionalita nabízená na portálu je pro uživatele nejdůležitější pro hledání vysněné práce?

Je to určitě fakt, že vše probíhá v jednoduchých procesech na samotném portále. Nikam si nic nemusím psát. Nabídky si uchazeč může filtrovat. Situaci v oboru mu hlídá služba Agent a počet odpovídajících nabídek se mu každý den aktualizuje. Jakmile uchazeč zareaguje, vše se mu ukazuje ve zprávách, jak je zvyklý třeba z Facebooku. Schůzky a pohovory se mu ukládají do kalendáře. Vše je přehledné a na jednom místě.

Kdybych měl za sebe vypíchnout jednu věc, která mě vyloženě baví, je to možnost povolit personalistům firem, sdílet můj profil v rámci HR sítě. Znáte to? Projdete do posledního kola výběrka na práci snů a ze tří top kandidátů vybrali jednoho a nejste to vy. V procesu hledání jste na začátku. My to chceme změnit. V síti HRistů může personalista vás a váš profil i s komentářem doporučit kolegovi z branže a ten vás může oslovit. Jak uchazeč, tak firmy na této “fičuře” mohou jen získat.

6. Co vše nabízí záložka na webu AIRPLUS? V čem má být pro uchazeče nápomocná?

Služba AIRPLUS obsahuje komplexní rady pro úspěšné hledání práce, ale i třeba zvládnutí pohovoru či upozornění na chyby, kterým je dobré se vyvarovat. Máme s ní velké plány. Chceme do ní zakomponovat právní poradnu a taky například rady a možnosti konzultací s odborníky z oblasti HR. S některými kapacitami již jednáme.

7. Na webu je samozřejmě také sekce “Dnešní nabídka“. Jaká je garance čerstvosti pracovních nabídek a kdy je aktualizujete? Selektujete nabídky, které jsou již obsazeny?

Zde jsme nechtěli spadnout do schématu, který je známý u konkurence a personalisté ho proklínají. Obnova inzerátu, který by ho vynesl nahoru v nabídce, není u nás podmíněna čerpáním žádného kreditu. Výběr probíhá na základě aktualizace nabídky firmou. Nechceme nikoho omezovat. Klíčové je datum vystavení a to je čistě v agendě personalisty.

8. Jelikož portál není jen zaměřen pro uchazeče zaměstnání, ale i samotnou nabídku různých firem, zajímalo by nás, kolik takových firem již můžeme na portálu najít, a zda mají jasně nastavené mantinely ohledně uváděných informací firemního profilu?

Částečně nám s tím pomáhá implementace automatické kontroly obsahu na slova na black listu. Zbytek řešíme manuálně a budeme samozřejmě rádi i za upozornění od uživatelů portálu, že někde k nějaké nepravosti či úmyslné dezinformaci dochází.

9. Jakou největší výhodu budou mít firmy, které budou ve Vaší databázi?

První firmy budou mít hlavně tu výhodu, že budou od počátku s námi. Chápeme projekt jako společné dílo, které adresuje specifickou část lidského života, jež souvisí s úspěšným hledáním práce. Již nyní sbíráme a třídíme reakce na požadavky od našich partnerů na vylepšení funkcionalit. Po rozjezdu plánujeme celou řadu dalších aktivit, jako je třeba HR ambasadoring na školách. Chtěli bychom být platformou, která propojí firmy a studenty oborů či čerstvé absolventy.

10. Co vlastně znamená HR síť, kterou si zde firmy můžou budovat?

Je to interní síť personalistů v rámci portálu AirJobs, která je podobná třeba klasickému Facebooku. V rámci vytvářených vazeb spolu lidé z oboru mohou řešit pracovní i nepracovní věci, informovat se o zajímavých kandidátech nebo se upozornit třeba na notorického pohádkáře, který všude byl a všude pracoval. Klíčovým prvkem je právě sdílení schopných, leč nepřijatých adeptů pro určité typy pozic.

11. Jaké nástroje poskytuje portál pro firmy, které hledají správného kandidáta?

Podobně jako má uchazeč svého „Agenta“, mají firmy svého „Asistenta“, což jsou přednastavitelné automatické filtry, které vyhledávají vhodné uchazeče na poptávanou pozici. Osobně se mi líbí koncept nástěnky, ta funguje podobně jako pracovní stůl personalisty, který si může dle potřeb upravit a mít tak po ruce nejčastěji používané funkcionality. Plánujeme přidání dalších užitečných „gadgetů“ pro práci i zábavu. Super věc je podle mě nejen navolení si libovolného počtu dalších lidí jako uživatelů v rámci registrace a jednoduché přiřazení specifických rolí, ale i možnost v době nepřítomnosti prostě vzít probíhající výběrové řízení a přiřadit je zastupujícímu kolegovi.

12. Na portálu AirJobs jsem narazila na online magazín TUKUTUKU. Co nám přinese a na co se zaměřuje?

Magazín TukuTuku je paralelní projekt, který jsme spustili již před půl rokem. Když jde práce od ruky, je třeba také myslet trochu na zábavu a nebo si aktivně oddechnout. K tomu má magazín TukuTuku sloužit. Snažíme se dělat inteligentní lifestyle. Magazín nabízí odlehčené informativní články s někdy vážnou, někdy nevážnou tématikou. Chceme nejen pobavit, ale i informovat o věcech, které přímo či nepřímo souvisí s kariérním růstem. Zatím je to spíš takový náš koníček. Ustálenou redakci a ten pravý tón si magazín teprve hledá.

13. Má poslední otázka je vždy zvídavá. Je vůbec něco, čím nás AirJobs může překvapit do budoucna?

Podle mě může AirJobs do budoucna jenom překvapit.

Sára Vašková
Sára Vašková
redaktorka Startupisti.cz


David Rewenda
David Rewenda
majitel portálu Startupisti.cz


Podobné články
Jiří Diblík - začal ve dvanácti
Nedávno jsme psali o aplikaci ToGo (zde). Dnes přinášíme rozhovor s Jirkou Diblíkem, který stojí za tímto nápadem. Jste velmi mladý ...
Sliders.cz: nadějný nováček mezi hudebními přehrávači
Autorem nápadu a zároveň výhercem ceny hlavního partnera je student informatiky na VŠB – Technické univerzitě Ostrava Viktor Nawrath. Dlouho ...
André Dravecký: ShipVio se stane významným hráčem na poli logistiky a přepravy zásilek
Přímo na jednom workshopu GISTinUP jsme se potkali se zakladetalem startupu ShipVio a udělali rozhovor. A o kom že to ...
"Místo aby stát podnikatelům pomáhal, staví jim do cesty překážky"
"Místo aby stát podnikatelům pomáhal, staví jim do cesty překážky" říká Jakub Domitra, výkonný ředitel projektu iq STARTUP O tomto projektu ...