Robin Holešínský
CO-Founder Delibarry inc.
-
Dobrý den, můžete nám blíže představit vaši službu Delibarry?
DeliBarry je služba, která Vám přepraví balíček odkudkoliv kamkoliv na světě v bleskovém čase a za rozumnou cenu. Po ČR doručujeme do 24 hod., po Evropě do 48 hod a po světe do 96 hod. Nutno podotknout, že tyto časy jsou dostupné pouze při expresní přepravě. V případě standardní přepravy se časy liší stát od států.
-
Vysvětlete nám, jak proces doručení balíků probíhá?
Je to velmi jednoduché. Stačí projít jednoduchým checkoutem na našem webu a následně už jen čekáte až se vám ozve kurýr. Cestu vašeho balíčku pak máte samozřejmě možnost sledovat přímo na webu díky unikátnímu tracking číslo, které interně přidělujeme každému balíčku.

Jak to funguje?
-
Vaše hlavní konkurenční výhoda je rychlost (po Evropě do 48 hodin a po světě do 96 hodin), jste schopni tuto dobu garantovat?
Časy doručení negarantujeme, byť drtivá většina přeprav dorazí v námi deklarovaném časovém rozmezí. Zbylých 5 % je přesně ten důvod, proč termíny garantovat nemůžeme – občas doručení překazí lidské pochybení (např. při předávání balíčků v depech), nehoda, porucha, nepříznivé počasí nebo zácpy.
-
Jak velký je váš současný tým? Jakožto kurýrskou službu využíváte externích či interních sil?
Aktuálně je nás v týmu 5 na fulltime pozici, to je víceméně jen vývoj. Samozřejmě intenzivně spolupracujeme s řadou dalších externistů. Samotnou přepravu pak zajišťují naši partneři – globální brandy, což zákazníkovi zaručí spolehlivost a jistotu v tom, že balíček opravdu doručíme.

Martin Janošík & Robin Holešínský
-
Hledáte v současné době další členy do týmu? Případně na jakou pozici?
Ano, aktuálně intenzivně hledáme pomoc do naší zákaznické podpory. Jinak ale nepohrdneme i nějakým šikovným developerem, vývoj řídíme ze Zlína a najít zde někoho schopného není úplně jednoduché. 🙂
-
Co vás vedlo k vytvoření tohoto projektu?
Hlavním impulzem byly velmi výhodné cenové podmínky, které se nám podařilo s jednotlivými přepravci vyjednat. Nicméně byly i jiné důvody, např. absence služby, která by opravdu usnadnila objednání přepravy do maximálního detailu.
Samozřejmě jsme s projektem na začátku, ale služba prochází menšími iteracemi téměř každý den a věřím, že do budoucna nabídneme službu s opravdu perfektním uživatelským zážitkem.
-
Delibarry je rozhodně velký projekt s velkou myšlenkou. Kolik času vás již tento projekt stál? Vyskytly se při vývoji nějaké problémy?
Za námi máme cca rok vývoje, aktuálně je služba koncipována spíše na B2C zákazníky, nicméně od letošních prázdnin začínáme s vývojem prostředí pro firmy.
Při vývoji se samozřejmě vyskytlo mnoho problémů. Hlavní překážkou bývá rozdílnost jednotlivých protokolů a také vůbec odlišnost přepravních systémů, kdy každá firma používá jiné řešení. Např. jsme se setkali s tím, že při exportu z ČR do zahraničí můžete použít API, ale importní objednávky do ČR je nutné tisknout na papír a vyplňovat ručně, ale i s tímto problémem jsme se poprali. 🙂
-
Jak složité bylo vytvořit pevné vztahy s vašimi současnými partnery?
Jde o dlouhodobou spolupráci a tvrdé vyjednávání.
-
Kolik průměrně balíků denně putuje přes službu Delibarry?
Služba běží cca 2 měsíce, teprve rozbíháme kompletní marketing, takže aktuálně pošleme okolo 50 balíčků denně.
-
Jaké jsou vaše cíle v průběhu několika let?
Jedním z hlavních cílů je globální služba, která bude obsluhovat zákazníky po celém světě, i proto jsme se rozhodli celý projekt zastřešit americkou firmou. Bližší plány bych nechtěl prozrazovat, nicméně větší změny ve fungování služby lze očekávat již někdy na podzim.