Rozhovor s Mixit.cz – “Byli jsme draví ale nikoliv hladoví “

Martin Wallner a Tomáš Huber – zakladatelé Mixit.cz

1. Představte nám ve zkratce Mixit.cz?

Mixit je internetový a v době svého spuštění i inovativní koncept prodeje individualizovaných trvanlivých potravin od výrobce přímo koncovému spotřebiteli. Snažili jsme se zjistit potřeby českého trhu v rámci zdravého snídání a müsli, nabídnout širokou škálu prémiových surovin a celé to pojmout do jednoduchého, líbivého a zábavného kabátu. Ve zkratce – na www.mixit.cz si může každý od jara 2010 namixovat svoje müsli, snídaňové kaše, mix suchých plodů, cereální tyčinky nebo čokoládu podle své chuti a my vše dopravíme na jedno z odběrných míst nebo až domů či do práce kdekoliv po ČR, Slovensku nebo Polsku.

2. Můžeme Mixit.cz nazývat stále Startupem? Co pro Vás výraz “startup“ znamená?

Pominu-li, že je v poslední době slovo start up často považováno za zprofanované, v něčem se s ním stále ztotožňujeme a v něčem naopak. Stále jsme parta mladých nadšenců s pracovní dobou odnevidim donevidim, kteří většinu pracovní doby přemýšlejí, jak posunout věci dál, experimentují, hrají si. Snažíme se vidět naše počínání mnohem dále a současný stav bereme vždy jako přechodný, jen jako součást cesty. Co nás od startupu odlišuje je množství zákazníků, kteří jsou platícími, opakovanými a díky kterým jsme alespoň částečně nezávislí v našem rozhodování a růstu. Naší náplní práce není zaujmout investory, ale dělat business, který uživí nás i celý tým.

3. Popište své charakterové vlastnosti, které Vám bezpochyby pomohli k úspěšnému podnikání?

Byli jsme svobodní a bezdětní, finančně nezávislí, velmi odhodlaní. Dělali jsme a děláme to, co nás baví, považujeme to za seberealizaci. Našemu produktu věříme, jsme mu věrni a kromě koníčků nekoukáme po ničem jiném. Zároveň jsme byli naivní, neposkvrnění. Jsme kreativní, zvídaví, otevření inovacím. Byli jsme draví ale nikoliv hladoví 🙂

Martin Wallner a Tomáš Huber

Martin Wallner a Tomáš Huber

4. Do jakého druhu reklamy dnes investujete největší část?

Online, online a ještě jednou online. O impresích se s nikým nebavíme, zajímá nás výkon, měřitelnost. Vzhledem k tomu, že rozpočet není neomezený a že v online je stále dost prostoru, offline např. v rádiu děláme spíše pro radost. Sem tam se ukážeme na nějakém foodie festivalu. A samozřejmě tlačíme PR co to jde, bez tisku a občasného výstupu v TV by to nešlo 🙂

5. Kolik v průměru lidí denně navštíví vaše webové stránky? Kolik z těchto procent lidí je
nakupujících?

Jelikož se snažíme o kvalitné traffic, denně nás navštíví vyšší tisíce lidí (mohlo by to být s podobnými náklady i více), zajímavější je ale konverzní poměr, který je 5-15%.

6. Jak se změnilo Vaše podnikání po účinková v pořadu Den D? O kolik procent se Vám zvýšil
obrat po odvysílání tohoto pořadu?

Den D byl jedním ze zásadních milníků. Přestože nám pod tíhou návštěv spadnul na hodinu web (naše selhání a nepřipravenost), lidé se vrátili i den po odvysílání a znamenalo to pro nás prakticky skokové zdvojnásobení počtu objednávek. Nebyli jsme na to v dlouhodobějším horizontu připraveni, ale poprali jsme se s tím stejně jako s každými Vánocemi, které jsou každoročně mnohadenním lámáním rekordů.

7. Konzumujete sami svá Müsli?

Samozřejmě ano, kdyby tomu tak nebylo, nemohli bychom si být jisti tím, co prodáváme. Určitě to ale střídáme, abychom byli i při vývoji nových mixů a výběru surovin objektivní.

8. Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Těch je mnoho a mnoho. Některé jsou hluboko v šuplíku, jiné se naopak válejí po stole a jen je odkládáme na další den. Kromě aktuálních ČR a dvou dalších sousedních trhů, kde se sažíme prorazit, chystáme další. Dále připravujeme další produktové řady, v zásadě se ale budeme držet aktuálního konceptu – snídání, svačení, zdravého mlsání. A asi největším zlomem v krátkodobém horizontu pro nás bude spuštění výrobní linky, která je již půl roku ve výrobě a která znamená velmi podstatnou investici (v našem měřítku). Umožní nám násobně růst aniž bychom přibírali stále nové a nové pracovní síly, bude umět namixovat z 90 surovin několik individuálních mixů za hodinu. Těšíme se! 🙂

9. Máte radu pro startupisty, kteří chtějí vybudovat úspěšnou firmu od nuly tak jako vy?

Asi se budu opakovat, rad je k přečtení všude nespočet. Je třeba nalézt produkt, za který bude potenciální zákazník ochoten utratit své peníze, přinese mu přidanou hodnotu, vyřeší jeho potřebu. Ideální pak je, když existuje potenciál opakovaných nákupů, na produktu je udržitelná marže a trh je dostatečně velký. V globálním měřítku uspějí jen jednotlivci z miliónů a spásou není ani příliv kapitálu, proto je důležité věřit jen sám sobě nebo svému týmu, vytrvat, vystačit si v počátku s málem. Kdybychom my nevydrželi rok a půl bez výplaty, museli bychom to zabalit.


David Rewenda
David Rewenda
majitel portálu Startupisti.cz


Podobné články
Jiří Diblík - začal ve dvanácti
Nedávno jsme psali o aplikaci ToGo (zde). Dnes přinášíme rozhovor s Jirkou Diblíkem, který stojí za tímto nápadem. Jste velmi mladý ...
Sliders.cz: nadějný nováček mezi hudebními přehrávači
Autorem nápadu a zároveň výhercem ceny hlavního partnera je student informatiky na VŠB – Technické univerzitě Ostrava Viktor Nawrath. Dlouho ...
André Dravecký: ShipVio se stane významným hráčem na poli logistiky a přepravy zásilek
Přímo na jednom workshopu GISTinUP jsme se potkali se zakladetalem startupu ShipVio a udělali rozhovor. A o kom že to ...
"Místo aby stát podnikatelům pomáhal, staví jim do cesty překážky"
"Místo aby stát podnikatelům pomáhal, staví jim do cesty překážky" říká Jakub Domitra, výkonný ředitel projektu iq STARTUP O tomto projektu ...